Na6O projektuNejzajímavější výsledkyPodrobné výsledkyAktualityKontaktFotogalerie | |
Základní informacea Projekt NÁRODNÍ ŠETŘENÍ STUDENTŮ je součástí rozvojového projektu Akademického centra studentských aktivit (ACSA) „Národní dotazníkové šetření a systematizace procesu studentského hodnocení kvality v ČR“. a Jedná se o první šetření celostátního rozsahu v oblasti studentského hodnocení kvality vysokých škol v České republice. a Národní dotazníkové šetření studentů, zkráceně také NAŠEST či NA6, je vlastně studentským hodnocením kvality vybraných oblastí na všech veřejných, státních a některých soukromých vysokých školách v České republice. Cílem šetření bylo získat studentský pohled na základní oblasti, které ovlivňují podmínky studia na českých vysokých školách, a zahájit tak dlouhodobý proces sledování vývoje a změn v těchto oblastech. To nám v následujících obdobích umožní ověřit účinnost opatření přijatých na základě zjištění předchozích výsledků tohoto šetření. Takto získaná data budou také užitečná pro práci studentských reprezentantů při jednáních s vedením fakult a univerzit, protože budou pocházet z reprezentativního vzorku studentů a poskytnou srovnatelné údaje napříč vysokými školami. a Projekt probíhal za podpory Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. aa Další informaceProjekt Národní šetření studentů (NAŠEST NEBOLI NA6) je součástí rozvojového projektu Akademického centra studentských aktivit „Národní dotazníkové šetření a systematizace procesu studentského hodnocení kvality v ČR". aa Cíle projektu: Cílem tohoto šetření bylo získat srovnatelná data v základních oblastech ovlivňujících podmínky studia na českých vysokých školách (všech veřejných, státních a na vybraných soukromých) a zahájit dlouhodobý proces sledování vývoje a změn v těchto oblastech, což nám v následujícím období rovněž umožní ověřit účinnost opatření přijatých na základě zjištění předchozích výsledků tohoto šetření. aa aa Výhodou zvolené metody je zapojení některých aspektů vnějšího hodnocení, které mohou zvýšit objektivitu a použitelnost získaných údajů a také mohou být impulsem pro lokální detailnější výzkumy a případně i následující nápravná opatření. aa Jedinečnost tohoto šetření spočívá také v tom, že se podařilo získat reprezentativní vzorek studentského hodnocení kvality na většině českých vysokých škol. aa aa Metoda a realizace projektu: Ve spolupráci se zástupci studentů, vedení VŠ i pedagogů jsme pod dohledem sociologa vytvořili dotazník, který zjišťuje pohled studentů na vybrané oblasti ovlivňující jejich studium na VŠ. V zimním a letním semestru akademického roku 2006/2007 navštívili náhodně vylosované přednášky na všech veřejných, státních a vybraných soukromých vysokých školách naši spolupracovníci a získali tak vyplněné dotazníky od reprezentativního vzorku studentů. a V období červen až září 2007 byly výsledky vyhodnoceny, odeslány rektorům a zveřejněny na těchto webových stránkách. a Pro získání přehledu o vývoji v dané oblasti plánujeme celé šetření zopakovat i v následujících letech. |