Na6O projektuNejzajímavější výsledkyPodrobné výsledkyAktualityKontaktFotogalerie

Popis projektu

 

Cílem dlouhodobého projektu Na6 je získat srovnatelná data v základních oblastech ovlivňujících podmínky studia na českých vysokých školách (veřejných, státních i na vybraných soukromých) a zahájit tak dlouhodobý proces sledování vývoje a změn v těchto oblastech.

 

Naším cílem nebylo srovnávat jednotlivé vysoké školy či fakulty, a ani to nebylo v možnostech šetření. Úkol, který jsme si na počátku stanovili, spočíval v systematizaci hodnocení studentů jednotlivých vysokých škol. Rektorům a rektorkám těchto univerzit poskytujeme detailní informace o výsledcích šetření na své škole, aby je mohli dále využít (např. pro zaměření dalších průzkumů na dané vysoké škole), avšak tyto podrobné výsledky dále nikterak nesrovnáváme.

 

Věříme, že šetření pomůže poskytnout globální pohled na vybrané oblasti vysokého školství v ČR, poukázat na silné a slabé stránky až po úroveň fakult (na které se potom lze detailněji zaměřit).

 

Jedinečnost tohoto průzkumu spočívá také v tom, že se podařilo získat reprezentativní vzorek studentského hodnocení kvality na většině českých vysokých škol.

 

Výhodou použité metody pro sběr dat (reprezentativní dotazníkové šetření pro vysoké školy v ČR) je zapojení některých aspektů vnějšího hodnocení[1], které mohou zvýšit objektivitu a použitelnost získaných údajů a také mohou být impulsem pro lokální detailnější výzkumy a případně i následující nápravná opatření.

 

Vznik projektu Na6 byl iniciován zástupci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, se kterými byl projekt od počátku pravidelně konzultován.

 

Sběr dat probíhal dvěma způsoby: elektronicky a osobní (papírovou) formou přímo na jednotlivých přednáškách.



    

[1] Jedná se sice o šetření, ve kterém studenti hodnotí stav „své" fakulty, ale je realizován „zvnějšku", tj. nezávislou organizací.