Facilitace

Pomáháme organizacím nestranně a neveřejně vyjasnit si problematická témata a urovnat jejich vnitřní spory, nedorozumění. Pomůžeme během vašeho jednání nebo vaší porady získat nejlepší možný výsledek, zapojením všech zúčastněných, kteří mají společný cíl a způsobem se kterým všichni souhlasí. 

Pro koho je facilitace vhodná?

  • Pro ty, co plánují setkání dvou a více lidí (může se jednat o jedno z pravidelných setkání nebo o výjimečné setkání).
  • Kdo chce během jednání dosáhnout společného cíle, i když se to na první pohled zdá jako nereálný úkol. 
  • Pro ty, co chtějí společně hledat řešení. 
  • Kdo potřebuje zapojit do jednání celý tým, skupinu, komunitu (participativní jednání).

Jaká je role facilitátora?

  • Má neutrální postavení (nemá zájem na konkrétním výsledku jednání, nemá vztah s žádným z účastníků jednání).
  • Zodpovídá za strukturu setkání a vyváženost diskuse. 
  • Vede setkání s ohledem na předem stanovený záměr a čas. 
  • Podporuje důvěru, otevřenost a sdílení názorů.
  • Pomáhá vyjasnit nesrozumitelné sdělení.
  • Předchází konfliktům, případně je bezodkladně řeší.
Jaké jsou podmínky účasti?
  • Respektovat roli facilitátora při jednání.

V jakých situacích se setkáváme, že je facilitátor využit?

  • Jednání s cílem urovnat konflikt v organizaci. 
  • Porada s cílem stanovit si v organizaci vizi a cíle.
  • Setkání „spolupracujících“ organizací.
  • Pomoc při výběru z variant.