Na6O projektuNejzajímavější výsledkyPodrobné výsledkyAktualityKontaktFotogalerie

Slovní hodnocení 

 

Všichni respondenti měli na konci dotazníku možnost slovně ohodnotit svou fakultu či univerzitu, její kladné a záporné stránky. Na otázky: „Je na Vaší škole něco pozitivního/negativního, co byste chtěli zdůraznit?" reagovalo 4246 z nich, což je cca 30 % z celkového počtu respondentů. Můžeme pouze odhadovat, čím je to způsobeno, ať již nedostatkem času pro vyplňování, či tím, že studenti prostě nepovažovali určitou skutečnost za natolik závažnou, aby se k ní dále vyjadřovali.

 

Nejčastěji se studenti ve svých slovních odpovědích vraceli k otázkám ze samotného dotazníku, chtěli svoje odpovědi ještě více zdůraznit nebo obhájit. Takto se tomu dělo velmi často konkrétně u případu kolejí a menz, cizích jazyků, otázce přístupu pedagogů apod.

 

Studenti se v této části dotazníku věnovali jak otázce materiálního vybavení školy (např. okolí školy, vybavení tříd, odpočinkové místnosti, toalety, bufety, menzy, koleje, parkoviště), tak i otázkám výuky a volného času. Často upozorňují na výuku cizích jazyků, možnosti sportovního vyžití, občas ve svých komentářích jmenují i samotné vyučující (v pozitivním i negativním slova smyslu). Někdy se objevují „hlášky" úsměvné (např. málo dívek na oboru), jindy velmi závažná obvinění (otázky obtěžování studentek pedagogy, absence akreditace oboru, nejistota další existence fakulty).

 

Ze slovních hodnocení je patrné, že studenti většinou neberou své studium na lehkou váhu, záleží jim na tom, kam se bude škola ubírat, navrhují nejrůznější zlepšení. Hodnotí i existenci akademického senátu či studentských organizací. Často oceňují přístup pedagogů ke studentům a rodinnou atmosféru na škole. Školní informační systém se jim na některých školách natolik líbí/nelíbí, že se rozhodli jej přímo jmenovat. Dále se studenti často (v pozitivním i negativním slova smyslu) zaobírají otázkou praxe, přístupu studijního oddělení ke studentům, možnosti využívat počítače. Studentům občas vadí anonymita na škole, jsou naopak pyšní na tradici a pověst své Alma Mater. Vadí jim nebo naopak chválí (ne)možnost třídit odpad na svých školách.

 

Ti, kteří hlasovali přes počítač (tj. elektronicky), měli rovněž možnost podrobněji ohodnotit svou fakultu. Této možnosti využilo 896 respondentů z celkového počtu 2390, tj. 37,5 %.