Na6O projektuNejzajímavější výsledkyPodrobné výsledkyAktualityKontaktFotogalerie

Zajímavé korelace

 

 

V datech najdete čtyři velmi silné korelace[1] (pohybující se od velikosti korelačního koeficientu 0,5 až po 0,7) a čtyři středně silné až slabší korelace (velikost korelačního koeficientu 0,3 až 0,49). Všechny tyto korelace jsou pozitivní. To znamená, že čím vyšší je míra souhlasu s jedním výrokem v dotazníku, tím vyšší je také míra souhlasu s druhým (korelovaným) výrokem. Nebo naopak řečeno: čím nižší je míra souhlasu s prvním výrokem, tím je také nižší míra souhlasu s druhým (korelovaným) výrokem.

 

Silná pozitivní souvislost existuje mezi existencí studentských organizací na vysoké škole (otázka 15a v dotazníku) a obracení se studentů s důvěrou na tyto organizace (otázka 15b v dotazníku). Tam, kde tyto organizace existují, studenti a studentky se na ně s důvěrou obracejí, naopak tam, kde neexistují, se přirozeně nemají studující na koho obrátit, tudíž tak nečiní… Z této souvislosti lze rovněž dedukovat, že studenti, kteří vědí o existenci studentské organizace, se na ni s důvěrou obracejí.

 

Další silná pozitivní souvislost existuje mezi spokojeností s úrovní služeb, které poskytují menzy (otázka 23 v dotazníku), a spokojeností s cenou za poskytované služby v menzách (otázka 24 v dotazníku). Ti studující, kteří jsou zároveň spokojeni s úrovní služeb v menzách, jsou také spokojeni s cenou za tyto služby. Jedná se zřejmě o dvě stránky téhož: spokojenost v sobě totiž zahrnuje i cenový aspekt.

 

Podobná pozitivně silná korelace je mezi spokojeností s úrovní služeb poskytovaných na kolejích (otázka 20 v dotazníku) a spokojeností s cenou za poskytované služby na kolejích (otázka 21 v dotazníku). Spokojenost se službami na kolejích znamená zároveň spokojenost s cenou za tyto služby. 

 

Poslední silnou pozitivní korelaci nalezneme také mezi souhlasem s tím, že pedagogové mají ke studentkám a studentům otevřený a partnerský přístup (otázka 11 v dotazníku), a souhlasem s výrokem, že pedagogové si vždy, když je potřeba, najdou čas na jednotlivé studentky a studenty (otázka 12 v dotazníku). To znamená, že otevřený a partnerský přístup pedagogů zaručuje, že si pedagogové rovněž na studující udělají čas.

 

Nejsilnější středně silnou korelaci najdeme mezi souhlasem, že studium dostatečně rozvíjí mé odborné znalosti (otázka 2 v dotazníku), a souhlasem, že ve studijním programu je dostatek prakticky zaměřených předmětů (otázka 3 v dotazníku). Studující, kteří jsou přesvědčeni o tom, že studium je pro ně přínosné po odborné stránce, jsou zároveň přesvědčeni o tom, že mají ve studijní nabídce dostatek prakticky orientovaných předmětů.

 

Další středně silná korelace se nachází mezi tím, že pedagogové hodnotí studijní výkony spravedlivě (otázka 7 v dotazníku), a tím, že pedagogové poskytují dostatečnou zpětnou vazbu (otázka 8 v dotazníku). Ti studenti a studentky, kteří souhlasí s prvním výrokem, zároveň souhlasí i s druhým výrokem.

 

Středně silnou korelaci najdeme také mezi výrokem, že pedagogové hodnotí studijní výkony spravedlivě (otázka 7 v dotazníku), a tím, že pedagogové mají ke studentům a studentkám otevřený a partnerský přístup (otázka 11 v dotazníku). Studující, kteří jsou přesvědčeni o spravedlivosti pedagogů, jsou zároveň přesvědčeni o tom, že tito pedagogové k nim mají otevřený a partnerský přístup.

 

A konečně poslední středně silnou korelaci nalezneme mezi souhlasem s výrokem, že všechny materiály potřebné ke studiu jsou dostupné (otázka 17 v dotazníku), a souhlasem s tím, že informační systém na fakultě je dobrým pomocníkem (otázka 18 v dotazníku). Za touto korelací je patrně skryto fungování informačního systému. Ten zároveň poskytuje materiály ke studiu, stejně jako dobře funguje, a proto mezi těmito výroky nalezneme korelaci.

 

Mezi všemi ostatními proměnnými existují slabé nebo prakticky žádné korelace.



[1] Korelace vyjadřuje vzájemný vztah mezi znaky či veličinami, korelační koeficient se pohybuje mezi -1 (negativní vztah mezi dvěma proměnnými) a +1 (pozitivní vztah mezi dvěma proměnnými). 0 znamená, že vztah mezi dvěma proměnnými neexistuje. V praxi však na tyto mezní hodnoty obvykle nenarazíme.