Na6O projektuNejzajímavější výsledkyPodrobné výsledkyAktualityKontaktFotogalerie | |
Souhrnné tabulky výsledkůVýsledky všech zapojených vysokých škol - osobní/papírové dotazování Výsledky všech zapojených vysokých škol - elektronické dotazování Jak číst data v těchto tabulkách:V dodaných tabulkách (viz Příloha 3, 4, 6) jsou k vidění výsledky reprezentativních šetření na zapojených vysokých školách a na vysokých školách v České republice. Ve sloupci Celkem je u každé otázky dotazníku spočítán aritmetický průměr, který může nabývat hodnot od čísla 1 do čísla 6. Čím vyšší je číslo aritmetického průměru, tím vyšší je také míra souhlasu s daným výrokem. Číslo 1 tedy znamená naprostý nesouhlas s předkládaným výrokem a číslo 6 naprostý souhlas s daným výrokem. Aritmetický průměr je dále v tabulce (směrem doprava) spočítán podle dalších proměnných (pohlaví, věk, rok studia, obor, typ a velikost školy aj.). Výsledky čteme směrem doprava naprosto stejně, pouze s tím rozdílem, že platí pouze pro vybrané podskupiny (muži, ženy, jednotlivé věkové kategorie apod.). V této příloze naleznete pomocné tabulky 1 až 3, které kopírují hlavičku a výsledky tabulky Celorepublikové výsledky (viz Příloha 3). Tyto pomocné tabulky slouží čtenáři k usnadnění orientace v rozsáhlých tabulkách, poradí, jak číst dat v nich zapsaná. Z pomocné tabulky č. 1 můžeme vyčíst např. následující údaje:
V pomocné tabulce č. 2 je pro tyto podskupiny spočítáno pět indexů, které charakterizují jednotlivé zkoumané oblasti:
Hodnoty těchto indexů mohou být 1 až 6 a platí pro ně, že čím vyšší číslo, tím je také daná oblast lépe vnímána a hodnocena. Poslední řádek pomocné tabulky č. 2 obsahuje tzv. index celkové spokojenosti, který je spočítán ze všech položek/výroků v dotazníku (s výjimkou otázky 1a). Může nabývat hodnot od čísla 1 do 6 a interpretujeme jej stejně jako předchozí indexy: čím vyšší číslo, tím vyšší míra spokojenosti. Index celkové spokojenosti je vlastně pomocné číslo, které slouží k celkovému popisu vysoké školy. V pomocné tabulce č. 3 vidíme, kolik respondentů se šetření zúčastnilo celkově (sloupec Celkem), kolik z nich bylo mužů/žen, v jaké věkové kategorii, kolik let respondenti studovali, jaký typ školy apod. Všechny údaje jsou rovněž vyjádřeny procentuelně (relativní část). Pokud nečiní součet jednotlivých proměnných přesných 100 %, je to zapříčiněno předchozím zaokrouhlováním. MOŽNOSTI POUŽITÍ VÝSLEDKŮ Záleží jen na představitelích vysoké školy, jak s dodanými výsledky naloží. Tato data lze využít mnoha způsoby, doporučujeme např.
|