Vysokoškolská legislativa se zaměřením na studijně-právní agendu - pokročilí
II – pokračující seminář „pro zkušené“
Seminář je určen zaměstnancům vysokých škol a jejich fakult, kteří jsou odpovědní za výkon studijní agendy, zejména pak za rozhodování o studentech a uchazečích. Typicky tedy studijním prorektorům a proděkanům, na nichž leží finální odpovědnost a potřeba činit některá strategická rozhodnutí, vedoucím studijních odborů či studijních oddělení, kteří by měli metodicky vést své podřízené a vědět si rady, jak postupovat ve složitých případech, a o nic méně řadovým zaměstnancům studijních oddělení, na jejichž bedrech leží v podstatě neustálý výkon běžné rozhodovací agendy. Smysluplný může být i pro právníky působící na vysokých školách a fakultách, zejm. mají-li na starosti celou šíři právní agendy, což jim znemožňuje užší specializaci na problematiku zákona o vysokých školách, či jsou-li ve své pozici relativně noví.
Tento „pokračující“ seminář cílí primárně na účastníky úvodního semináře, resp. předchozí jednotné verze semináře (která byla svou podstatou o něco složitější verzí nově zařazeného „úvodního semináře“), a dále na osoby, které v pozicích, v nichž se věnují studijní agendě, působí již delší dobu, a kterým tak úvodní „jednodušší“ seminář již nemá mnoho, co nabídnout.
Cílem semináře je poskytnout účastníkům podrobnější informace o tom, jaké limity dává studijně-právní agendě zákon o vysokých školách a správní řád, se zaměřením na postupy, které jsou méně běžné či právně složitější, a také otevřít témata (právní postupy) nad rámec vydávání správních rozhodnutí. Podstatnou součástí semináře je možnost diskutovat s lektorkou, ale i s ostatními účastníky, problémy, s nimiž se zaměstnanci setkávají na svých školách, a pokud možno pro ně nalézt i přijatelná řešení. Vzhledem k tomu, že mezi „zkušenými“ uchazeči zaznívají častěji dotazy bez jednoduchých odpovědí, ostatně dotazy zaznívají obecně častěji, je v semináři rovnou vyhrazen větší prostor pro diskuzi a řešení konkrétních problémů. V ideálním případě účastníci po jeho absolvování dokáží realizovat složitější postupy, řešit problémy, s nimiž si předtím tak úplně rady nevěděli, radit méně zkušeným kolegům či „jen“ lépe porozumí své práci a budou třeba i díky tomu schopní si její část nastavit lépe či jinak ji optimalizovat či k tomu dát impuls.
Úvodní dva bloky semináře jsou věnovány správnímu řízení, tedy rozhodování o studentech a uchazečích, a to se zaměřením na „pokročilejší“ či méně známé postupy a požadavky správního řádu, a též zopakování problematiky doručování. Jejich součástí bude i nácvik počítání odvolací lhůty a postupy v odvolacím řízení. Další dva bloky budou věnovány dílčím tématům, a to buď těm, které lektorka dosud vyhodnotila jako často poptávaná (zejm. pokračování ve studiu po zániku akreditace, specifika studia cizinců, širší otázky přijímání ke studiu), nebo těm, na něž ji navedli (potencionální) účastníci prostřednictvím tohoto formuláře. V rámci prostoru pro dotazy mohou být, samozřejmě, diskutována i jiná témata.
1 den (7 hodin) prezenční výuky
výklad lektorky, diskuze
Stále si nejste jistí, že ACSA je pro Vás tou nejvhodnější vzdělávací organizací? Nechte za nás mluvit naše zkušenosti a přečtěte si o našich kvalitách.
Nekupujete zajíce v pytli
Zveřejnili jsme pro Vás ukázku vzdělávacích materiálů, podívejte se, co od nás můžete čekat.