Facilitace
Pomáháme organizacím nestranně a neveřejně vyjasnit si problematická témata a urovnat jejich vnitřní spory, nedorozumění. Pomůžeme během vašeho jednání nebo vaší porady získat nejlepší možný výsledek, zapojením všech zúčastněných, kteří mají společný cíl a způsobem se kterým všichni souhlasí.
Pro koho je facilitace vhodná?
- Pro ty, co plánují setkání dvou a více lidí (může se jednat o jedno z pravidelných setkání nebo o výjimečné setkání).
- Kdo chce během jednání dosáhnout společného cíle, i když se to na první pohled zdá jako nereálný úkol.
- Pro ty, co chtějí společně hledat řešení.
- Kdo potřebuje zapojit do jednání celý tým, skupinu, komunitu (participativní jednání).
Jaká je role facilitátora?
- Má neutrální postavení (nemá zájem na konkrétním výsledku jednání, nemá vztah s žádným z účastníků jednání).
- Zodpovídá za strukturu setkání a vyváženost diskuse.
- Vede setkání s ohledem na předem stanovený záměr a čas.
- Podporuje důvěru, otevřenost a sdílení názorů.
- Pomáhá vyjasnit nesrozumitelné sdělení.
- Předchází konfliktům, případně je bezodkladně řeší.
- Respektovat roli facilitátora při jednání.
V jakých situacích se setkáváme, že je facilitátor využit?
- Jednání s cílem urovnat konflikt v organizaci.
- Porada s cílem stanovit si v organizaci vizi a cíle.
- Setkání „spolupracujících“ organizací.
- Pomoc při výběru z variant.